Tο έτος 1990 μια ομάδα καθηγητών έβαλε στόχο την δημιουργία εργαστηρίων στον Νομό των Τρικάλων και την καθιέρωση της πειραματικής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Επίσης είχαν την πρωτοποριακή ιδέα για την δημιουργία στο Νομό Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) και που αργότερα έγινε πανελλήνιος θεσμός

 

Η ομάδα των καθηγητών του κλάδου ΠΕ4 αποτελείτο από:

 

τον Μπέλλο Δημήτριο (Φυσικό) Πρόεδρο

 

και μέλη τους:

 

Αριστείδη Ανδρέα (Φυσικό) ,
Καράβατο Σαραφιανό (Φυσικό) ,
Κατσαλή Ιωάννη (Φυσικό),
Κωστίκα Δημήτριο (Γεωλόγο) και
Ντίνο Νικόλαο(Χημικό- Μηχανικό)

 

Αργότερα η ομάδα διευρύνθηκε και συμπεριέλαβε και τους :

 

Ρουμελιώτη Λεωνίδα (Φυσιογνώστη)
Τσαφογιάννη Ευάγγελο (Φυσικό)
Γκουγκουλιά Δημήτριο (Χημικό)
Ζιώγα Νικόλαο (Φυσικό) και
Μέργο Αναστάσιο (Φυσικό)

 

Οι καθηγητές της ομάδας αυτής από αγάπη προς τα παιδιά, με σκοπό την στήριξη και αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, χωρίς φανφάρες και δημοσιεύματα που στόχευαν στην αυτοπροβολή τους , εργαζόμενοι επί διετία οικειοθελώς και αφιλοκερδώς και εκτός του ωραρίου των, κατόρθωσαν:

 

ο νομός Τρικάλων να χαρακτηριστεί σαν πιλότος για την πειραματική διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
την δημιουργία 20 εργαστηρίων σε ισάριθμα σχολεία του Νομού, (που τα περισσότερα όμως με την πάροδο του χρόνου μετατράπηκαν σε αίθουσες διδασκαλίας )
να προμηθευτούν τα Σχολεία με όργανα και συσκευές
την προμήθεια είκοσι σχολείων με τηλεοράσεις , Βίντεο και σειρές εργαλείων από τον Δήμο Τρικκαίων, το παράδειγμα του οποίου ακολούθησε ο Δήμος Καλαμπάκας που προμήθευσε τα σχολεία της Β/θμιας Εκπ/σης της περιοχής του με τηλεοράσεις και Βίντεο
Επίσης με τις ολοκληρωμένες μελέτες και εργασίες που παρουσίασαν, κατόρθωσαν να πείσουν τον Υπουργό Παιδείας για την αναγκαιότητα της καθιέρωσης του θεσμού των Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ ) και την ίδρυση και λειτουργία αυτών σε όλη την Ελλάδα (ΥΠΕΠΘ: Γ2/5542/7-10-93). Τα Κέντρα αυτά έχουν σκοπό την έρευνα, την τεχνική και παιδαγωγική υποστήριξη της εργαστηριακής διδασκαλίας των Φυσικών μαθημάτων και την οργάνωση των Σχολικών Εργαστηρίων και την αξιοποίηση των εποπτικών μέσων σε επίπεδο Νομού.

 

Η ομάδα των καθηγητών που πρωτοστάτησε και κατόρθωσε την δημιουργία και την καθιέρωση των ΕΚΦΕ σε όλη την Ελλάδα , νιώθει περήφανη τόσο για αυτή την πρωτοβουλία της, όσο και για το έργο της και γενικά για την προσφορά της στην Δημόσια Παιδεία . Για τα παραπάνω τιμήθηκε από το ΥΠΕΠΘ και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

 

Επίσης την δεκαετία του 1990 υιοθετήθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στα αναλυτικά προγράμματα η πειραματική διδασκαλία των ΦΕ σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και επομένως ακόμη μεγαλύτερη ήταν η ανάγκη της καθιέρωσης του ΕΚΦΕ

 

Το πρώτο ΕΚΦΕ δημιουργήθηκε στα Τρίκαλα στο 5ο Γυμνάσιο και τα εγκαίνια του οποίου έγιναν το 1993 παρουσία των αρχών του τόπου. Το 1992 με εισήγηση της ομάδας των καθηγητών ορίστηκε σαν Υπεύθυνος του Εργαστηριακού Κέντρου ο καθηγητής Φυσικής Τσαφογιάννης Ευάγγελος. Ως υπεύθυνος του ΕΚΦΕ ανέλαβε το δύσκολο έργο της οργάνωσης και της λειτουργίας του εργαστηρίου, γιατί όλα έπρεπε να ξεκινήσουν από το μηδέν. Συμπαραστάτη και χορηγό είχε τον Υποδ/ντή του 5ου Γυμνασίου Τρικάλων Ρουμελιώτη Λεωνίδα, Φυσιογνώστη και Πρόεδρο του παραρτήματος της Ένωσης Φυσικών.

 

Αργότερα σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα αποσπάσθηκαν στο ΕΚΦΕ οι καθηγητές Γκουγκουλιάς Δημήτριος , Παϊζάνου Αλέκα, Κορκής Άγγελος, χημικοί και Τσιλίκη Σεβαστή Βιολόγος που συμμετείχαν στην προσπάθεια καθιέρωσης της πειραματικής διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών

 

Το 2004 ορίστηκε Υπεύθυνος του ΕΚΦΕ ο καθηγητής Φυσικής Αριστείδης Ανδρέας.